LG GW620 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GW620 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

oopb 18-09-2011
Geschreven voor: LG GW620 zwart

De Lg Gw620 is echt een perfecte telefoon voor mij!
Er zijn maar weinig telefoons die op android draaien, èn een toetsenbord hebben, en ook nog touchscreen.
Ik vind touchscreen heel vervelend typen en met dit toetsenbord gaat dat heel makkelijk!
Er zit zelfs nog een rij met cijfertjes erboven!

Het internet is erg snel, wel een minpuntje is, is dat het singletouch is, dus je kan niet met 2 vingers inzoomen. Maar daar kan je aan wennen.
Omdat je hem met Andorid 1.5 krijgt kan je er geen whatsapp opzetten, en veel Apps niet downloaden.
Als je dan vervelend vind, zoals ik, dan is er goednieuws, want Lg heeft android 2.2 beschikbaar gesteld voor de gw620!
Als je die wilt, ga je naar
de site van lg,
services, productondersteuning
het type invoeren,
en dan het bestandje downloaden dat daar staat.
Als je hem hebt gedownload en je sluit, je mobiel aan gaat hij hem upgraden
Er staat op de site ook een uitgebreide handleiding.

Dit mobiel is perfect voor jongeren die veel op facebook en twitter zitten. Het smsen gaat makkelijk, het is overzichtelijk en het internet werkt perfect.
Een top telefoon!

Eelco 09-09-2011
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Heb deze gekocht toendertijd omdat dit de enige in mijn budget was die een qwrty toetsenbord had wat uit kon schuiven. Binnen 3 weken het toestel al weggebracht, liep vast en een software update was nodig. Toen dit gemiddeld elke week voorkwam na een tijdje, ben ik er maar mee gestopt en haal de batterij er ff uit en zet hem opnieuw aan.

Wat mankeert er aan:

- Internet werkt wel maar erg traag
- automatische toetsenblokkering doet het niet altijd, waardoor je soms per ongeluk een duur broekzak gesprek aan het houden bent en de batterij erg snel leeg is.
- Geen mogelijkheid om zelf de toetsen te blokkeren
- Bleutooth gegevens overdragen naar andere mobiele telefoons of computer werkt gewoon niet. Word niet herkend of geen toegang. Zelfs niet via de meegeleverde software en het kabeltje.
- Uitlezen van email geeft erg vaak problemen. Er komt dan een melding dat er een tekort aan geheugen is? terwijl dit niet het geval is.
- App store is erg beperkt en de meeste hollandes apps vindt hij niet eens.
- schermt loopt vaak vast en dan is er enkel nog de batterij eruit haen om hem weer aan de gang te krijgen.
- erg gevoelige touchscreen en knoppen eronder.

Voor mij nooit meer een LG. Is mijn tweede poging om dit merk een kans te geven, maar ik ben er klaar mee.

Wieke88 10-08-2011
Geschreven voor: LG GW620 zwart

In tegenstelling tot vele anderen hier, vond ik dit wel een goede telefoon. De snelheid van internet is in vergelijking met andere mobiels ruim voldoende. Het toestel is niet moeilijk te gebruiken en voor de prijs van dit toestel, vind ik dat je een hele goede mobiel krijgt. Ik heb mijn toestel al iets van 30x laten vallen wat opzich niet gezond is, maar hij doet het nog steeds. Wat bij mij wel gebeurde was dat het touchscreen steeds minder goed ging werken en de mobiel af en toe uitviel. Verder vind ik het jammer dat het toestel zo dik is, als je hem bijvoorbeeld in je zak wil doen, zie je een super grote bobbel.

Mijn conclusie is: als je een mobiel wilt met android en niet teveel wilt betalen, is dit een prima mobiel.

sam1974 16-01-2011
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Wat een rot-telefoon! Ik heb hem sinds april 2010. Alles is al eens vervangen: sim, sd-kaart, batterij en de telefoon zelf.
En continu problemen, vastlopen, sd-card wist zichzelf, etc. etc. T-mobil shop heeft hem tig x opgestuurd voor me, toestel is omgeruild, nieuwe toestel ondertussen ook opgestuurd, etc. etc. Gisteren hebben ze toegezegd dat ik een ander toestel van een andere fabrikant krijg (sony ericson, xperia x10 mini pro)... Hopenlijk doet die het wel!

liesbeth37 03-01-2011
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Helemaal mee eens, wat er in alle reviews wordt gezegd: het lijkt heel wat, deze telefoon, maar een instabiel systeem (loopt 3 keer per week vast), langzame browser (tegen de tijd dat je NS reisplanner iets vindt is de trein wel weg...), te gevoelige of juist niet reagerende knoppen (inkomende oproepen kan ik ongeveer een kwart direct beantwoorden, de rest verdwijnt, valt weg of hangt zelf op), korte batterijduur (6-8 uur in m'n locker...), blikkerig geluid, trage camera, en oh ja, de oortelefoontjes zijn na twee weken jaszak volledig kapot, geen geluid meer te horen.
Veel frustratie dus en daarmee waardeloos gebruiksgemak.
Ik probeer nog een software-update, en anders wordt het na 5 maanden proberen en 1 keer een nieuw toestel toch gewoon een ander ding. Niet kopen dus!

Jrpp 14-12-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Na de telefoon als een soort bouwpakket in elkaar te hebben gezet, wat voor mij en mijn brein toch even een klusje was (de input voor de oplader leek mij toch écht de input voor je SD-kaart), begon het spelen.

Het feit wil, dat wanneer je niet genoeg bent ingelicht over de LG GW 620, je de eerste maand(en) een mooie rekening van circa 3 cijfers voor de komma zult hebben, om de simpele reden dat dit toestel zich uit zichzelf beter wil maken. De automatische updates, synchronisatie op de achtergrond heet het dacht ik in het toestel, heeft namelijk de gewoonte vrij veel MB internetgebruik te nemen.
Hiervoor moet je dus, mits je een internetabbonoment hebt, een applicatie voor downloaden om dit te blokkeren. Geen ramp uiteraard, maar toch niet netjes vond ik zelf.

Na ongeveer 4 à 5 weken begonnen de eerste ontwenningsverschijnselen als de eerder genoemde, overgevoelige menuknoppen, en het daarentegen redelijk dode touchscreen. Vaak is het me overkomen dat ik bijna IN m'n telefoon zat omdat het scherm wijgerde te werken. Aangezien ik niet volledig à-technisch ben zal dit niet helemaal bij mij liggen.

Dus, ongeveer een week of 6, 7 na de aankoopdatum begon het circus: ik kwam mijn eigen telefoon niet meer in. De beveiliging was goed, werd me gegarandeerd, en dat bleek ook wel. 3 weken was het toestel van huis voor een hard-reset.

Afijn, na 3 weken opgehaald en weer druk gaan spelen. Vrijwel meteen daarna begon het volgende; de software was gecrashed, of iets in die richting.
En voilà, zo ben je de telefoon dus weer 3 weken kwijt.

Gelukkig, de reset werkte wederom goed, en ik kon weer fijn aan de slag. De tijd die ik achterliep op m'n normale gebruik van telefonie werd dus ingehaald en dat blijkt een zwak voor deze telefoon, gezien hij nu in de kast weg ligt te stoffen omdat de batterij binnen een halve dag, echt waar, leeg is, omdat de software uitermate traag is, en omdat de BlackBerry die vanuit de kast naar me staarde toch betrouwbaarder is gebleken.

Al met al zijn mijn ervaringen met het toestel dus niet al te best, en was ik hier al voor gewaarschuwd in verschillende reviews. Trek je hier dus wel degelijk iets van aan, want echt het klopt.

De geluidkwaliteit kan beter, de opties zijn letterlijk eindeloos, de vormgeving is wel mooi en strak afgewerkt, alleen Android, doe iets aan die vreselijke software!

J.

Woutsnl 09-12-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Ik heb deze telefoon redelijk goedkoop op internet kunnen aanschaffen. Ik wist dat er wat problemen mee waren maar het is een goedkope manier om bekend te raken met het Android OS.
Ik heb de open etna android 2.2.1 erop gezet en nu ben ik tevreden met de telefoon. Het gaat niet zo snel als een galaxy S van samsung maar toch kan ik alles wat vrienden met die telefoon ook kunnen. Touchscreen is voor mensen die apple gewend zijn misschien niet goed, maar voor iemand die nog nooit een touchscreen heeft gehad zoals ik voldoet het echt prima.
De home en terugknoppen geven wel problemen. ik heb een papiertje hiertussen gedaan en nu lijken ze goed te werken. Overgevoeligheid daar heb ik geen last van ze werken eerder niet dan wel (vooral de home-knop, de terugknop doet het altijd)

Kortom een complete goedkope smartphone

Groep75 22-11-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

In eerste instantie leek het mij een hele prettige telefoon, maar daar kwam snel een eind aan. Ik heb nog maar 1 plus voor deze telefoon; het toetsenbord vind ik erg prettig. maar ja, daar heb je niets aan als het ding het verder niet goed doet.

Geluidskwaliteit: het geluid wordt hard, wordt zacht, en dan weer hard. Het valt ook vaak uit.
Mogelijkheden; in principe genoeg, tot je (en dat is erg snel) bij ieder emailtje dat je ontvangt leest dat het geheugen vol is.

In het gebuik is hij erg langzaam (kan ook aan Hi liggen) en geregeld druk je per ongeluk op de "home knop" kan je weer overnieuw beginnen. Ook is het uitermate irritant dat wanneer je tijdens bellen op "home" hebt gedrukt, je de telefoon niet direct uit kan zetten.

Het beeldscherm heeft nu (na 5 maanden) 2 beeldlijnen. Dit vind ik uitermate teleurstellend

M.M.Pijlman 22-10-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Vanaf het in gebruik nemen van de telefoon moet ik iedere dag de telefoon opladen.

Vaak hoor ik dat ik niet bereikbaar ben.

Als ik gebeld word en probeer het gesprek aan te nemen moet ik vaak meerdere keren op de activatie knop drukken om het gesprek te beginnen net zo vaak is de verbinding verbroken.

Regelmatig staat de telefoon vast en moet ik hem opnieuw opstarten om hem weer te kunnen gebruiken, soms gaat hij spontaan vanzelf helemaal uit.

Tijdens het bellen gaat het scherm soms op zwart en kun je niet meer zien wat er gebeurt je kunt dan ook niet meer afsluiten dus de batterij er maar weer uit.

Als ik via contacten een contactpersoon wil bellen en scrol naar de juiste persoon gaat het vaak fout.

De SDkaart wordt vaak niet gezien of er komt een melding dat deze geformatteerd moet worden.

Het aanraakscherm en de twee onderste knoppen (pag. terug en home) zijn zeer gevoelig bij het minste contact op het scherm of op de knoppen verdwijnt de applicatie waar je mee bezig bent (tel., contacten alles) heel vervelend als je aan het bellen bent.

Tweemaal is de telefoon ingeleverd voor reparatie de eerste keer is er veel vervangen de tweede keer werd er geen defect geconstateerd.

Kortom een zeer slecht toestel.

stefan92 25-09-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

over het android besturings systeem ben ik zeer te vreden is makkelijk in gebruik. maar de telefoon zelf vind ik minder.
binnen een paar dagen gaf hij steeds aan: sdkaart onverwachts verwijdert. om vervolgens paar tellen later weer aan te geven dat sdkaart wordt voor bereid, zeer erritant als je dan steeds een piepje hoort, bijv, 1uur lang door zonder te stoppen, na reparatie nog niet goed, is weer opgestuurt maar niet gerepareert en doet hij het nu dus nog. maar het vreemde is hij doet het niet met 1gb kaartje maar zodra het meer wordt begint het probleem wel.
voor de rest is het wel een fijne telefoon.

Mandy_ 18-09-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Het geluid en de mogelijkheden van deze telefoon zijn prachtig. Via het Android-besturingssysteem heb je veel van Google's mogelijkheden, zoals de 'market' waarin je werkelijk alle applications kunt downloaden (veel gratis). Dat is werkelijk ideaal voor het personalizen van jouw telefoon.
Qua gebruiksgemak en degelijkheid vind ik deze telefoon echter behoorlijk tegenvallen. Mijn telefoon moet ik regelmatig resetten, het toetsenbord valt gemiddeld eenmaal per week uit en is dan niet meer te herstellen zonder het toestel opnieuw op te starten. Behoorlijk frustrerend is het ook dat sommige applications (zoals je berichten/smsjes) plots afgesloten worden vanwege een 'fout', wat dat dan ook moge zijn.
Oftewel: goed concept, maar de uitvoering mag nog stukken beter, met minder foutmeldingen en minder uitval van je applications en/of je toetsenbord.

ivowulms 16-09-2010

Waar moet ik beginnen.
Ik kreeg hem defect binnen, het touchscreen deed het niet meer.
Terug gestuurd en deed op het begin wel redelijk. maar toch:

Beginnen met de software:
In februari is beloofd en toegezegd door lg dat er een nieuwere versie van andriod beschikbaar zou worden. nu zijn we een aantal maanden verder en is er nog STEEDS geen nieuwere versie.
Hij blijft vaak hangen en veel applicaties blijven vaak hangen.

Touchsreen:
In 1 woord: WAARDELOOS, hij reageert vaak gewoon niet. Als die reageert moet je vaak helemaal rechts duwen en dan selecteert die links wat. En als die het normaal doet reageert die nog niet fijn. Maar dit heeft lg bij meer toestellen!

Design:
Tja, design moet je van houden, je weet hoe het er uit ziet voor je het koopt. maar dat de achterkant aan de randen na een paar maanden al zwarter wordt en de toplaag er al afgesleten is vind ik toch heel snel.

Al met al:
Dit toestel kost veel geld, en je krijgt er eigenlijk niets voor terug.
Ik vond de samsung star (die net 100 euro kost) VEEL betere touchscreen kwaliteit hebben als dit toestel.
Wil jij dit toestel kopen: Ik raad het je niet aan, dit is niet zijn geld waard.

Hij zou eerder 100 euro moeten kosten.

stefan1212 11-08-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Helaas heb ik spijt dat ik koos voor deze Gsm. Hij valt regelmatig uit. Ik moet dan de accu eruit halen en dan werkt ie weer.
Mijn telefoon gebruik ik hoofdzakelijk om te bellen en een sms te versuren.
De winkel adviseerde mij een software update te doen maar welke dan?
Welke verbeterde software / firmware is beschikbaar ?
De gsm is slechts 1 maand oud...

Ro R. 06-05-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Eerste LG, eerste smartphone en (dus) eerste Android apparaat. En dat valt zeker niet mee...

Om met de goede dingen te beginnen: de hardware zit goed in elkaar. Geen rare kraakjes, een soepel lopend schuifmechanisme zonder speling ook in feller licht is het scherp goed bruikbaar. De geluidkwaliteit is weer een verbetering tov de vorige generatie telefoons.
De mogelijkheden zijn, dankzij de vele te downloaden programma's ook haast grenzeloos.

Maar: die downloads heb je dan ook wel nodig, want de voorgeïnstalleerde sofware is tamelijk karig. Belprofielen waartussen je makkelijk kan schakelen afhankelijk van de omstandigheden kent het ding bijvoorbeeld standaard niet. WTF? Dat kon m'n Siemens C55'je 8 jaar geleden al! En ook een aparte task killer is bij Android blijkbaar nodig, anders blijven er allerlei programmaatjes ongemerkt doodleuk doorlopen. Het lijkt potdorie Windows 95 wel....

Ja, ook het in aantal vastlopers, dus. Bij intensiever gebruik één tot twee per dag. En dan 'mag' ik de boel hardhandig resetten door de batterij eruit te trekken. Ter vergelijk: m'n vorige GSM liep gemiddeld 1x per 6 weken vast, en herstartte dan gewoon uit zichzelf.

Minder desastreus, maar wel stierlijk irritant, is dat het ding om de haverklap roept dat plotseling de SD-kaart verwijderd is, om deze twee tellen later weer terug te vinden en te her-initialiseren. Terwijl dat kaartje natuurlijk gewoon op z'n plek zit.

De klantenservice van LG raadde een software-update aan. Dat advies kwam trouwens nog geen halve dag na mijn vraag/klacht. Hulde, hulde!
Alleen.....er is voor zover ik kan achterhalen helemaal geen nieuwe firmware beschikbaar! Beetje loos advies dus, jammer....

Afijn, het ding gaat nu, slechts zes weken oud, weg voor reparatie.

----------------------------

Update 2 weken en een reparatie later:

Telefoon is nog geen week weggeweest. Opnieuw liet LG zich van de snelle kant zien. En in die tijd is de software opnieuw geïnstalleerd. Het gevolg: al m'n instellingen en programma's kwijt. Nou ja, het moest maar.

Toegegeven, hij start nu wat sneller op en de home en back 'toetsen' zijn hun hypernerveuze gevoeligheid een beetje kwijt.
Alleen...dat waren niet de dingen waar ik problemen mee had!

Het 'verliezen' van de SD-kaart is gebleven, vastlopen kan 'ie ook nog steeds erg goed. Leuk is ook het stilstaan van de systeemklok (terwijl de klok-op-startscherm widget gewoon doorloopt. Snapt u 'm nog?) En wat nieuw is: de batterij van 55 naar 0% leegtrekken in een nacht ongebruikt op een buro liggen! Met WiFi, BT & GPS uit.

Exit, wat mij betreft.

Yvi 02-05-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Ik herken de problemen van de andere reviews ook. Ik heb het toestel nu een week of 6. De eerste dagen was ik heel content met deze mobiel, maar nu is het een en al ergenis. Touchscreen heeft kuren, doet het soms helemaal niet, of reageert traag, of je klikt op de button links maar de telefoon pakt vervolgens de button rechts. Dus inderdaad 1 a 2 keer per dag opnieuw opstarten. Heb geprobeerd om een update te downloaden van de LG site, maar ook ik kon die niet vinden. Lijkt er heel erg op dat ze een half-af product op de markt hebben gezet. Jammer, het was het enige mobieltje met Android en qwerty toetsenbord. Geluid vind ik ook niet zo goed als van mijn vorige telefoon, een Nokia (N85, daarvoor N73).
Verder vind ik de instelmogelijkheden voor met name het telefoongedeelte nogal beperkt, het menu op mijn Nokia was veel uitgebreider.

Echt zonde, in potentie een hartstikke leuk toestel maar levert nu vooral ergenis op.
Gebruiksgemak: als ie het doet is dat prima, maar omdat techniek hapert heb ik een laag cijfer gegeven.

setten 21-04-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Nu ik dacht laat ik eens overstappen van nokia naat LG
Nu heb ik spijt dat ik dit gedaan heb.
Wat een rottoestel loop om de haverklap vasten naar twee weken allemaal strepen in beeld.
dus weg voor reparatie nu eens kijken wat voor smoes zij hebben.
Dus voor mijn nooit meer een LG.

GijsKok 14-04-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

De functies van deze mobiel zijn geweldig, en een dag of 10 heb ik hem met veel plezier gebruikt.
Daarna begon de ellende. Het touchscreen deed volledig andere dingen dan dat ik aangaf en het mobieltje leek helemaal in de war. Zaterdag is mijn mobiel 2 weken in reparatie en het schijnt dat ik hem binnen 3 weken terug heb. Ik moet het nog maar zien. Ben erg ontevreden over de service van hi, want hij was binnen 2 weken al kapot en kreeg geen eens een nieuw telefoontje.
Deze mobiel is totaal geen aanrader, de tijd dat ie het deed was ie geweldig, maar dat was maar ernstig kort!

MarcoL 08-04-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Dit was de eerste en laatste met een touch-screen.

Ik begrijp niet waar die hoge beoordeling vandaan komt maar ieder zijn of haar mening.

Zo vraag ik mij af of niemand "last" heeft van de "home" en "terug" buttons? Om de haverklap raak ik ze per ongeluk aan en ben je weer terug bij af.

Waarom is er geen overzicht van programma's die openstaan? Ik heb daarvoor Taskiller gedownload maar dat zou er toch gewoon op moeten zitten?

Gewoon even bellen; je moet er bijna even rustig bij gaan zitten. Opnemen moet ook met de groots mogelijke precisie gebeuren; ik heb al veel mensen moeten terug bellen.

Camera is een lachertje en hij moet eigelijk een lang verlengsnoer hebben want hij gebruikt meer stroom dan mijn plasma tv !

De GPS met Co-pilot is wel makkelijk..

Nicole1994 07-04-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Ik heb mijn mobiel sinds afgelopen zaterdag (2 of 3 april, weet het niet meer) en hij bevalt echt super! Ik had hem donderdag rond tien uur besteld bij Hi, met een abbonement inclusief eindeloos online! Hij is echt heel gemakkelijk, heb hem nu al helemaal onder de knie, ik heb he-le-maal geen last van die home- en terugtoetsen, en het touchscreen is (tot nu toe) helemaal niet slecht, ik vind het juist erg fijn, maar kan ook komen doordat ik alles met mijn nagels doe! Het eindeloos internetten is super, je hebt hele goeie en snelle verbinding, overal! En je hebt keuze uit 2 menu's, het lg-menu en het android-menu! Allebei mooi en handig, dus het was nog moeilijk om te kiezen, haha :) Ook is het echt super dat je zoveel kunt downloaden, zoals spelletjes en andere applicaties! Ook kun je je favorieten en bladwijzers opslaan van het internet, zodat je altijd dichtbij alles bent! En je kunt zoveel icoontjes op je 3-pagina achtergronden doen als je wilt! Maar er zijn toch een paar (kleine) minpuntjes:
- Bluetooth? Die doet het niet, ik kan ook niet op verzenden via bluetooth drukken bij bijvoorbeeld een liedje of een foto, kan iemand dit uitleggen?
- Youtube doet het niet, heel veel filmpjes kunnen niet geladen worden enz. Dit is erg jammer!
- Je kunt geen foto's markeren, dus ik moet als ik een fotoreeks heb gemaakt ze allemaal een voor een verwijderen! Zo ook bij je smsjes, erg irritant.
Dit waren dan de minpuntjes, misschien heeft iemand deze mobiel ook en kan die dit wel gewoon, en heb ik dit nog niet uitgevonden hoe dit moet, kan iemand mij dat dan uitleggen?
Verder echt gewoon een supermobiel, een echte aanrader! :D Hele goede camera en ook zeker goed geluid!
Groetjes

mheidinga75 23-03-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Echt een super mooi toestel. Alleen jammer, zoals ik meer gelezen heb, werkt het touch screen niet naar behoren. Als je iets aanklikt, opent hij het gene wat er naast staat. De mijne is dus nu al in reparatie. (heb het toestel sinds 2 maart)

svdp3 16-03-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Ben nu twee weken aan t 'spelen' met de Gw620 nadat ik eerst een LG Arena had.
Het toestenbord + android is toch wel het grootste pluspunt.
Met andriod kun jij oneindig veel software downloaden en toesten bord werkt super.
Jammer dat het touchscreen niet prettig werkt. Ik heb vaak dat ik op het ene icoon druk en er niks gebeurd of het icoontje ernaast wordt ingedrukt. Misschien ligt het weel aan mijn exemplaar ?
Wat ook jammer is is dat je via bluetooth geen bestanden kunt overseinen, wellicht bij n volgende update LG ?
Weet iemand ook hoe je je email verkeer op de SDcard kunt opslaan ? Ik blijf nu elke 2 dagen mn mailtjes deleten.

Peter3333 04-03-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Ik gebruik dit toestel sinds 2 weken zakelijk, en daar waar de touchscreens van bv Samsung tegenvielen, voldoet de LG aan alle verwachtingen.
Het scherm reageert veel beter in vergelijking met de Samsung.

Vooral de snelheid van het toestel (het wisselen tussen de apps en functies) is zeer professioneel.

Het uitschuifbare qwerty-toestenbord is erg handig voor het opstellen van sms & e-mail. Bij toestellen met een toetsenbord op het scherm heb ik de ervaring dat je snel type-fouten maakt, bij de LG gebeurd dat dus niet.

Kortom: Een zeer representatief (zakelijk) toestel geschikt voor intensief gebruik met eenvoudige bediening en een sterke batterij (essentieel bij bluetoothverbindingen, bv carkit)

loesie1988 04-03-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

ik heb deze telefoon nu een maand in mijn bezit. de prijs kwaliteits verhouding is goed! je kunt veel updates downlowden gratis via android market en het geluid van het toestel is zeer goed. touchscreen werkt prima

een min punt zijn de gevoelige home en terug toetsen.

gerardm4605 03-03-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Ik ben sedert een drietal weken in het bezit van dit toestel. Na vele jaren de keuze voor Nokia te hebben gemaakt ben ik blij dat ik overgestapt ben naar LG. De GW620 is een toestel met ongekend veel mogelijkheden en het gebruik is zeer vriendelijk. Vooral het QWERTY toetsenbord is een welkome aanvulling op het gebruik van de gsm. De kwaliteit voelt zeer solide aan en het geluid en de beelden zijn uitstekend. Ook de mogelijkheden voor gratis software via het Android zijn legio aanwezig. Al met al een prima toestel van LG.

David1969 25-02-2010
Geschreven voor: LG GW620 zwart

Sinds enkele dagen heb ik dit toestel in mijn bezit. Ik heb bewust gekozen voor Android. iPhone is alleen verkrijgbaar bij een T-Mobile abonnement, Windows Mobile vind ik onnodig ingewikkeld, Symbian lijkt zijn beste tijd gehad te hebben en aan allerlei fabrikant-eigen platforms wil ik mijn vingers niet branden.

Als je dan behalve Android ook nog perse een QWERTY toetsenbord wilt, blijft dit toestel als enige over. En voor het geld hoef je het niet te laten. Ook bij de goedkope abonnementen krijg je het toestel gratis.

Waar ik tevreden over ben.
Het toestel voelt degelijk aan, maar dat komt misschien ook wel door zijn gewicht. De bediening is kinderlijk eenvoudig. Het touchscreen werkt goed, de weergave op het scherm vind ik ruim voldoende. Het uitschuifbare toetsenbord doet wat je ervan mag verwachten. Het geluid is ook voldoende. Ik mis wel een standaard geleverde equalizer, maar via Android Market zijn er prima (gratis) alternatieven te vinden. Android Market is sowieso het grote pluspunt. Hier kun je heel veel apps vinden. En door het ontbreken van censuur zoals op de Apple Apps Store en omdat Android open source vind je hier heel veel prima, en meestal gratis, apps.

Waar ik niet (zo) tevreden over ben. De Home- en Terug-toetsen zijn erg gevoelig. Vooral in de landscape stand raak je al snel de Home-toets aan en wordt het progamma waar je in werkt afgesloten. Start je het betreffende programma weer op, dan gaat het verder waar je bezig was. Dat dan weer wel. De meegeleverde oordopjes vind ik echt onder de maat. En waarom wel een uitschuifbaar QWERTY toetsenbord, maar niet een virtueel QWERTY toetsenbord op het scherm?